A derék karcsúsítása jellemzően minden testalkattípusnak jót tesz. Ehhez kiváló eszközök lehetnek a magasított derékszabású nadrágok és szoknyák, de érdemes a vállakat hangsúlyozó berakásokkal díszített vagy válltöméses felsők között is szétnézni, hiszen, ha megfelelő fazonokkal kombinálod őket, karcsúbbnak láttatják a sziluetted.

A homokóra testalkat már fogyókúra nélkül is elérhető

A vállak szélesítése nőiesítheti testformánkat azáltal, hogy a felsőtest geometriai rajzolatát egy fordított háromszöggé alakítja. Ha ehhez hozzáteszed az alsó testrész egyenes állású háromszögét, akkor a két csúcs képzeletbeli összeérése mentén az ideálisnak tartott homokóra sematikus alakját kapjuk meg. A lényeg persze most is a mérték, mert azért a vállak hangsúlyozásával is túlzásba lehet esni (elég csak a Dallas TV sorozat hölgyszereplőre gondolni 😊).

Ha A-vonalú szoknyával vagy magas derekú nadrággal kombinálva viseled, még inkább hangsúlyosabbá válik a derék, így karcsúsítva az összképet. Mint ahogyan a vállban enyhén erősített, rövid szabású blézerek, kiskabátok esetében is jól érvényesül a keskenyítő hatás.

További előnye, hogy nem tapad rá a testre, ezért meglehetősen lezser szabással bír, akár elegáns, akár lazább szettben veszed fel.

Nem mindenkinek előnyös

Vigyázni kell azonban, mert a vállak hangsúlyozása nem minden testalkat számára előnyös. A körtének például kifejezetten az lehet, mert a szélesebb csípőjéhez viszonyítva válla aránytalanul keskeny, így ezt az aránytalanságot kompenzálhatja a vállak kiemelése.

Ellentéte a fordított háromszög (eper) testalkat, akinek a felső testrésze hangsúlyosabb, így számára tiltólistán van a vállak további erősítése. Mint ahogyan az alma testalkatok is óvatosan bánjanak a vállak kiemelésével, hiszen esetükben az erősebb váll legtöbbször már adottság.

Fontos még tudni, hogy a vállhangsúlyos kialakítás a húsosabb felkart még inkább vastagíthatja, érdemes ezt is figyelembe venni egy-egy darab választása során.

Végül egy kis történelem

Tudtad? A válltömés története egészen 1877-re nyúlik vissza, és egy princetoni egyetemista találta fel: ő azonban nem a sziluett formázása, hanem a védelem miatt, mivel amerikai futball-játékos volt. Később, 1931-ben egy olasz divattervező, Elsa Schiaparelli emelte át a válltömést a sportruházatból a női divatba, tudatosan használva a mesterségesen szélesített vállú sziluetteket.

Hogy milyen testalkatod van, és Neked mennyire lehet előnyös a vállak hangsúlyozása, egy testalkatelemzés segítségével könnyen kideríthetjük.